среда, 5. април 2017.

Tajna Iskre - Danica Bogojević

Prvi put sam za Tajnu Iskre, Danice Bogojević, čula kada je pobedila na PortaLibrisovom konkursu Vrata knjige 2016, godine. Nisam nešto preterano obratila pažnju na nju, jer sam kao i svi knjigoholici, imala podugačku listu knjiga koje su čekale da budu pročitane. Međutim, kao što to obično biva kada imaš višak slobodnog vremena ili sediš noću i čekaš da klincima spadne temperatura ne bi li i ti mogla da odeš na spavanje (mame će znati o čemu ja to lupetam), krstareći po Facebook-u i Goodreadsu, sve češće su mi izlazili postovi vezani za Iskru. Mic po mic, knjiga me je zaintrigirala. Krenula sam da čitam recenzije i čekam pogodan momenat da mi knjiga padne šaka. Dobra vila, Jovana Ristić iz PortaLibrisa, mi je ispunila želju i omugućila mi druženje sa Iskrom i Danicom.

Druženje sa Iskrom trajalo je nekih 15-ak dana, ne zato što je knjiga loša (dalekoooooooooo od toga), nego zato što sam je dozirala ne bih li što duže uživala u priči i likovima koje je Danica utkala u ovu predivnu priču. Na koricama, kao opis knjige stoji:

- Doživećeš Retru, grad na obali jezera, naseljen starim Slovenima, grad koji je čuven po svom hramu.
-
Zavolećeš grofa Jana Potockog, čuvenog putnika, pisca, slavistu i okultistu, i njegovu borbu za neku bolju Evropu i potragu za izgubljenjim blagom Retre.
-
Upoznaćeš i Valda, čoveka iz drugog, otomanskog sveta, igrom sudbine upletenog u burnu slovensku istoriju.
-
Setićeš se Koste i Srahinje i čudesnog spleta okolnosti koji je spojio u jednoj beogradskoj zgradi tri generacije socijalizma i gurnuo ih zajedno u vrtlog rušenja SFRJ.

Naravno, to nije sve. U ovoj knjizi imaćete prilike da čitate i o velikm bitkama. I to kakvim bitkama!!! Velikani istorijskih romana, poput Kornvela, Skota, Prestona…, bi Danici pozavideli na opisima bitaka. Iskreno, takve bitke i opise nisam očekivala ni pre ni nakon početka čitanja. Knjiga počinje lagano, upoznaje nas sa likovima i mestima koja ćemo pratiti i nagoveštava to „nešto“ što vezuje protagoniste iz daleke prošlosti – u vreme kada su umiveni (hrišćani) preuzimali primat na svetskoj sceni vere, bliže nam prošlosti – u vreme Poljske revolucije, i da kažemo sadašnjosti, jer taj period neki od nas veoma dobro pamte – vreme raspada bivše SFRJ. Veštim rezovima na najzanimljivijim mestima, interakcijom sa čitaocima (taj momenat mi se posebo svideo i bio WOW (((o:), likovima sa kojima možemo bez problema da se poistovetimo, bez obzira kojoj istorijskoj epohi pripadaju, radnjom, tj. pričom o potrazi za Iskrom, koju junaci shvataju veoma ozbiljno i pored toga što ni sami nisu sigurni da li tragaju za nečim materijalnim ili duhovnim ili pak plodom nečije maašte, knjiga mi je držala pažnju, terala me da je čitam, a u isto vreme sam imala želju da to čitanje traje što duže. Najviše sam uživala u delovima u kojima se pominje Retra, njenji stanovnici, gde se opisuje njihov način života i poimanje vere i Bogova. Pored opisa bitaka, u kojima sam posebno uživala, Danici skidam kapu i za istorijsku potkovanost, jer većina događaja koji su opisani u knjigama se zaista dogodila.
Da ja ne bih dalje davila i gnjavila, na kraju opisa knjige na koricama, lepo piše:

- Na krajju, upoznaćeš i samog sebe, i krenuti u potragu za Iskrom.



Srećno vam traganje!!!!

Нема коментара:

Постави коментар