петак, 9. јун 2017.

Zmaj i Milena- Povest o drevnoj srpskoj magiji - Matilda Veljković

Čarobno! Bajkovito! Nostalgično!
"Na ovim prostorima vekovima su se slivale i mešale vlaške, istočnjačke, srpske i ciganske čari. Zato je Srbija tako čarobna zemlja..."
Čitanjem knjige Zmaj i Milena, ušla sam u jedan zaboravljeni svet, Srbiju iz prošlosti, kada su ovim prostorima vladala neka druga bića i različite vrste magije. U svom prvencu Matilda Velković nas kroz priče i sudbine stanovnika jednog malog sela smeštenog na reci Mlavi upoznaje sa bićima, magijama i ritualima koje smo svi zaboravili.
Sve počinje u gluvoj noći, kada je tama najgušća, vetra nema ni za lek. To je noć kada se sprema bitka između dobra i zla, zmajeva i ala. Uporedo sa tom bitkom, u selu se pojavljuje vampir; Stanka, dete rođeno u posteljici, odlučuje da, zbog ljubavi prema Milanu, krene mračnim putem sudbine; Milenu u sitne noćne sate posećuje misteriozni, nag maldić koji je zavod i sa kojim prvi put doživljava telesnu i emotivnu vezu. Sudbine stanovnika sela su usko povezane i isprepletane tim događajima i svako se trudi da se svojom srećom/nesrećom izbori na svoj način. Kakvom kraju sve to vodi? E pa moraćete da pročitate i saznate sami :)
Ja sam imala sreću, pa sam kao dete, raspuste provodila kod bake na selu u okolini Leskovca. Jesu Homolje i Leskovac prilično daleko, ali sve priče o natprirodnom veoma sliče jedna drugoj. Često bi u predvečerje, uz ognjšte, baka nama klincima iz ulice pričala priče o zmajevima, vilama, vampirima, vešticama, duhovima, morama, generalno raznim magičnim bićima koje su od vajkada obitavale na ovim prostorima. Čitajući Matildinu knigu vratila sam se u detinjstvo i ponovo preživljavala te večeri nekog davnog, čarobnog, a sada već pomalo zaboravljenog vremena. 
Preplitanja bele i crne magije i pojavljivanja dobrih i loših mitskih bića - vampira, veštica, lesnika, zmajeva, ala, todoraca i mnogih drugih, na momente mi je slalo žmarce niz kičmu i budilo jezu, kao bilo koja horor knjiga, pa čak možda i više. Jer se radnja romana dešava na veoma poznatom terenu i veoma je stvarno, bez obzira što je prošlost u pitanju. 
Ovo moram da "kažem" - Draga Matilda, hvala ti do neba i nazad, što si na ovaj način oživela i sačuvala moje detinjstvo i što si me očarala ovom divnom pričom!!!
Matilda Veljković, rođena u je u Petrovcu na Mlavi 1983. godine. Dugogodišnji je član Udruženja likovnih umetnika Petrovac na Mlavi, u okviru kog redovno izlaže svoje radove. Pored slikanja, bavi se muzikom i pisanjem. Živi i radi u Beogradu. Autor je romana "Zmaj i Milena" i "Vidarka"

Нема коментара:

Постави коментар