понедељак, 11. новембар 2019.

Čuvari proročanstva - Proročanstvo bogova 3 - Milena Stojanović

Nakon obreda ujedinjenja trojstva braće, kada se njihove moći menjaju, družina nestaje i niko im se ne može ući u trag. Dok se svi pripremaju za boj na Kosovu, Morana na sve moguće načine pokušava da sazna gde su. Ne čeka, već okuplja vojsku, i priprema se za konačnu bitku. Unutrašnji sukobi su sve učestaliji. Lazar šalje tragača - Miloša Obilića da pronađe Oliveru. Igra koju igraju Rogati kralj, Vrač i Morana postaje sve opasnija. Crep, Teodor i Orlović Pavle pokušavaju na sve moguće načine da se izbave iz neprilika u kojima se nalaze. Bogovi sa nebeskih dveri zadovoljno posmatraju veliku igru Trojstva braće i njihovih neprijatelja.
Još jednom jedva čekanju i neizdržu je došao kraj. Ne znam da li bih se pre smejala od sreće što sam konačno pročitala Čuvare proročanstva ili plakala od tuge što je priča završena.
Kad sam pre tri godine pročitala roman Petruški zmaj, prvi deo trilogije Proročanstvo bogova, zavolela sam Milenin stil pisanja, a na njene junake gledala kao rod najrođeniji. Tri godine sam tragala sa Crepom, a kasnije i Teodorom i Orlović Pavlom, strepela sa Vukoslavom, volela sa Jovanom, živela sa Veselom, Nastom, mrzela i žalila Nataliju, čekala razrešenje i konačnu bitku. A sada kad sam sve to, konačno, dobila, želim još. 😉
Kroz trilogiju Proročanstvo bogova (Petruški zmaj, Zov krvi i Čuvari proročanstva), Milena je odrasla i sazrela kao pisac. Međutim, koliko god napredovala, zadržala je svoj prepoznatljivi stil pisanja kojim me je na početku i kupila. Leže mi te priče o magijskim bićima iz Slovenske mitologije pisane po malo arhaičnim jezikom u kojima se mogu naći reči i izrazi primereniji nekim prošlim vremenima. Retkost je to u današnje moderno i ludo vreme, a Milena je u tome uspela.
Milena je još jedna od žena koja je dokazala da fantastika nije isključivo muški žanr i da je žene mogu pisati podjednako dobro, ako ne i bolje od jačeg pola. Ima ovde svega - ima junaka, ima negativaca, ima crnog i belog, mitoloških bića, čarobnjaka, bogova.... Međutim, Milena uspeva da izbegne kliše happy enda. O da, dragi moji, nemamo klasičan srećan kraj. A to je samo još jedna od stvari koja me je bacila na ovu moju pozamašnu pozadinu kada su Čuvari proročanstva u pitanju.
Mogla bih do sutra da vam pišem hvalospeve i objašnjavamo zašto bi Proročanstvo bogova trebalo da vam bude obavezna lektira, ali neću 😜 Zamoliću vas da pročitate trilogiju, da uživate i da mi posle kažete "Veštice, bila su u pravu. Ovo je stvarno dobro." 😉
Proročanstvo bogova, kao i prva dva dela, Petruški zmaj i Zov krvi možete poručiti na sajtu izdavača Otvorena knjiga. Čitajte, uživajte i javljanje utiske 💜🐲🐺🦅

Нема коментара:

Постави коментар