понедељак, 15. јун 2020.

Jutarnja zvezda - Vladimir Vujinović

Viši inspektor Filip Vujić trči Beogradski maraton... Na cilju ga čeka patrolno vozilo policije. Dogodilo se brutalno ubistvo. Treće po redu u poslednjih nekoliko meseci. Modus operandi ubice je uvek isti: žene su zadavljena sa leđa, odeća im je skinuta, a njihova naga tela ostavljena po mračnim i slabo pristupačnim delovima grada. Ubistva se dešavaju isključivo subotom...
Hm?... Pisati o ovakvim romanima, jako je nezahvalno. Nekako imam utisak da bi svaka reč, rečenica, bila spojler i nekom budućem čitaocu pokvarila uživanje. Pokušaću da budem kratka i jasna koliko god je to u mojoj moći.
Jutarnja zvezda - roman o lovu na serijskog ubicu. I to kakvog ubicu. Ubica u ovom romanu je GENIJE!!! Uspeva mu da u svim aspektima nadmudri najbolje što policija ima da ponudi. A Filip Vujić svakako to jeste. Mlad, perspektivan, završio FBI Nacionalnu akademiju... Pomislio bi čovek, uloviće ga dok dlanom o dlan... Ali igra mačke i miša će se pokazati kao jako iscrpljujuća i fizički i psihički. Misterije koje se pletu oko ubistava, ubice i žrtava su jako maštovite. Tu su biblijski stihovi, astronomija, pa čak i neka čudna očitavanja merenja vezanih za stepen sjaja planete Venere. Delova slagalice je mnogo, a ko će ih i kako složiti Vladimir nam, u maniru najiskusnijih pisaca triler i krimi romana, otkriva lagano i na kašičicu. Sve to čitaoca lepi za stolicu i ne da mu da knjigu ispusti iz ruku.
Ono što me je posebno fasciniralo kod romana Jutarnja zvezda, pored same priče i zapleta, jeste činjenica da je autor, barem koliko se meni čini, jako mnogo vremena utrošio na istraživanje. Postupci na mestu zločina, istražne radnje, forenzička ispitivanja su do tančina opisani, pa sam tokom čitanja imala utisak da sam deo Filipovog tima. Opisi Beograda, naročito Zvezdarske šume i okoline opservatorije su me posebno oduševili. To je kraj u kom sam rasla i živela 30 i kusur godina. Oko opservatorije smo kao klinci vozili bicikle, igrali žmurke, jurcali se i često zamišljali šta li se krije iza tih zidova. Vladimira, hvala Vam, što ste me kroz ovu priču barem na trenutak vratili u detinjstvo 😉
Mnogi svetski autori su pisali romane na tematiku serijskih ubica, postajali su poznati po tim romanima, ti romanu su prerastali u serijale. Iskreno se nadam da Vladimir neće ovde stati. Nadam se da čitaoce neće uskratiti za dalja druženja sa Filipom i njegovim timom. Pre nego što sam i krenula sa čitanjem, izjavila sam, da se citiram, "Hari Hule skloni se u stranu, stigao je Filip Vujić." Sada, nakon čitanja, još čvršće stojim iza svojih reči 😉
Iza romana Jutarnja zvezda, stoji izdavačka kuća Otvorena knjiga. Roman se može poručiti preko njihovog sajta ili kupiti u Delfi knjižarama.

Нема коментара:

Постави коментар