недеља, 18. новембар 2018.

Polaris - Poslednji grad - Snežana Kanački

"Ovа priča smeštena je u jednu od mogućih verziju budućnosti. Zbog sebičnosti, čovečanstvo je prognano na jedini kontinent koji nije zaslužio mesto na Olimpijadi. Antartik, nekad nepoznata gruda zemlje postala je jedini dom preostalom čovečanstvu u poslednjem gradu zvanom Polaris."
Još jedan, u nizu, romana kojima sinopsis čini nepravdu. Mene lično ovakav sinopsis nikada ne bi privukao da pročitam knjigu. Međutim, ja sam imala sreće. Na roman prvenac, mlade autorke Snežane Kanački, skrenuta mi je pažnja pre mesec - dva. Na osnovi razgovora sa autorkinim prijateljem i onoga što sam o Polarisu pročitala na FB, dobila sam želju da ga pročitam. Nedugo po izlasku romana, autorka, ime moje najlepše na svetu ;), me je obradovala jednim primerkom svog prvenca. Rasčistivši gomilu koju sam već čitala, bacih se na ovaj, na prvu loptu, zanimljiv romančić. 

Zemlja je okean, uništena ratovima i klimatskim promenama. Čovečanstvo svedeno na šačicu preživelih koja je spas našla na Južnom polu, u poslednjem gradu Polarisu. Naizgled miran i idiličan život prekida nestanak mlade devojke. Tada klupko počinje da se razmotava. Dugo skrivane tajne izlaze na videlo. A drevna bića iz dubine vulkanskih pećina izlaze na svetlost dana. Četvoro mladih ljudi, povezanih prijateljstvom i ljubavlju, će se biti gurnuto u borbu za opstanak.
Dragi moji, već polse prvih 10-ak strana, ostala sam prijatno iznenađena!!! Iako se Polaris - Poslednji grad reklamira kao S.F. sa ljubavnim zapletom, na 168 strana ovog romana, dobićete mnogo više. Autorka lepom veštinom, za jednog početnika, plete niti naučne fantastike, sa zapletom omladinske ljubavi, a u sve to ubacuje po malo horor i komičnog začina. Papazjanija, rekli bi neki. Ja kažem, odličan recept za zanimljiv roman koji i te kako drži pažnju od početka do kraja. Kada jednom počnete da čitate, knjigu nećete ispuštati iz ruku, jer ćete želeti da saznate - Šta je to profesor Martin otkrio? Koju javnu tajnu svi kriju? Ko su Varguni? A ko Lendoni? Da li će se Leo i Anhela pomiriti? A Viktor i Mirela venčati?...
U svakom slučaju, Polaris - Poslednji grad je, za mene, otkrovenje 2018. godine. Snežani Kanački svaka čast, jer retko koji mladi autor, početnik, uspe ovako da me obraduje svojom prvom knjigom.
Ukoliko vas je ovaj moj prikaz bar malo zaintirgirao, roman Polaris - poslednji grad i više informacija o njemu možete nači na zvaničnoj FB stranici Polaris - Poslednji grad roman Snežana Kanački ili ga poručiti na sajtu izdavača Nova poetika

Нема коментара:

Постави коментар