уторак, 29. јун 2021.

Kralj ožiljaka - Li Bardugo

 Nikolaj Lantsov je oduvek bio nadaren da čini ono što je nemoguće.

Niko ne zna šta je sve preživeo za vreme krvavog građanskog rata u svojoj zemlji - i namerava da tako ostane. Ali sada, dok se neprijatelji okupljaju na oslabljenim granicama Ravkije, mladi kralj mora pronaći način da napuni njene riznice, iskuje nova savezništva i zaustavi sve veću opasnost koja preti nekada velikoj Armiji Griša...


Moje druženje sa fenomentastičnom Li Bardugo počelo je sa dualogijom Šest vrana, preko Alinine trilogije i nastavlja se sa Kraljem ožiljaka. Malo je reći da sam zaljubljena!!! 
Šest vrana su me u ono vreme, kada sam ih prvi put čitala, bukvalno oduvale. Kaz je bio moja prva ljubav iz Grišaversa. Volela sam i Inež, Džespera, Ninu, plakala za Matajasom.
Alininina teologija me je, posle Vrana, po malo razočarala. Falilo mi je nešto, bila mi je po malo njanjava, ali su me tu osvojili Mračnjak, Nikolaj, Zoja i ostale Griše. Želela sam još, još, još... A onda mi je u šake pao Kralj ožiljaka.

Uf... Kralj ožiljaka je bio pravo osveženje za čitanje. Nakon razočarenja Alinom, vratio mi je veru u autorku i njeno pisanje. Čini mi se da se ovog puta mnogo više pažnje poklonila karakterizaciji likova. Nikolaj, Zoja, Nina... Svi oni rastu i razvijaju se dok se bore protiv demona koji ih rastrzaju iznutra. Nikolaj pristaje da žrtvuje svoj život kako bi zemlju spasao rata i bede. Zoja otkriva nove veštine, a i osećanja za koja je bila sigurna da ih je ubila. Nina je spremna da zarad spasa Griša u Fjedereškoj stavi sve na kocku. Jako mi se dopalo kako je sve te likove koje znamo iz ranijih knjiga ovde razvila.

Iako mi se čitanje oteglo, što zbog kraja školske godine, što zbog zdravstvenih problema sa koji su me zadesili, Kralj ožiljaka je postao moja omiljena knjiga iz Grišaversa. Pored razvoja likova i priča je odlična. Svoje likove, Bardugo nemilosrdno baca u naizgled bezizlazne situacije i pušta ih da se snalaze kako znaju i umeju. Nikolaj i Zoja nestaju na putu ka srcu Preklopa, gde bi trebao da se obavi obred "isterivanja" Mračnjakovog demona iz Kralja. Neočekivani saveznici i izdaje će im taj put učiniti "zanimljivijim". Griše, Genija, David, Tolja i Tamar, u Os Alti moraju da se postaraju da se ne sazna za Nikolajev nestanak i da nastave sa njegovim planovima.  Nina uprkos tome što u Fjedereškoj dolazi do stravičnih otkrića o eksperimentima na Grišama, ostaje da se bori za njihov spas.
Čitala sam Kralja ožiljaka gde god sam stigla. Pratio me u stopu u bolnici, bio samnom u školskom dvorištu, na dečijim treninzima. Uživala sam u svakom pročitanom slovcu. Na neke delove se ponovo vraćala. I sad, kada sam došla do kraja, koji moram priznati nisam očekivala, osećam neku prazninu. Želju za nastavkom. Želju da što pre saznam šta je bilo dalje.

Нема коментара:

Постави коментар