петак, 7. јул 2023.

Senke - Aleks Nort


Pre dvadeste pet godina Čarli Krebtri je počinio šokantno ubistvo i netragom nestao, što je privuklo onu čudnu, bizarnu popularnost kakva postoji jedino u najmračnijim ćoškovima interneta i inspiriše ubice imitatore. Danas, Pola Adamsa taj slučaj i dalje progoni jer su i ubica i žrtva bili Polovi drugari. Iako je sredio svoj život daleko od mesta zločina, majčino sve lošije zdravstveno stanje ga vraća kući i budi stare, zaboravljene demone. Ubrzo sve kreće po zlu, klupko događaja od pre dvadest pet godina polako počinje da se odmotava, a Pol otkriva neke mračne porodične tajne. Detektivka Amanda Blek istražuje novi slučaj Čarlijevog imitatora. Neumitno, putevi će im se ukrstiti.


Hm... Nakon relativnog oduševljenja romanom Noćni šaptač od istog autora, Senke su mi došle kao hladan tuš. Ne kažem da je knjiga loša, ali meni je ovde nešto falilo. Priča o Čarliju, snovima, ubistvu i cela mistika koja je okružuje je fenomenalna. Dženi Čejmbers i njen odnos sa Polom. Odnos Polove majke i Karla Dosona, pa Meri i knjižara, urbane legende i priče koje Dženi i Pol na osnovu njih pišu. Bilo je tu materijala na koji je moglo da se stavi više fokusa.  Ubacivanje Amande Blek i ubice imitatora su mi imali jako malo smisla, jer taj inicijalni slučaj koji dvodi Amandu do Pola i priče o Čarliju nije rešen. Ti delovi su mi delovali kao da su tu samo da bi Senke povezali sa Noćnim paptačem i u glavama čitalaca od ova dva romana napravili duologiju. 


Dok pišem i iščitavam šta sam napisala, shvatam i šta mi fali u romanu. Kao što sam već napomenula, malo bolja razrada događaja iz prošlosti. Ali i malo veći fokus na Amandu i nove slučajeve i imitatore Čarlijevog ubistva. Bilo je tu materijala koji je, barem po meni, nepovratno protraćen.Kompletan utisak mi je da se autor ušeprljao, krenuo da kaže mnogo, pa se malo pogubio ili su ga možda zbrzali rokovi pa je kratio i šta treba i ne treba, i na neki način priču ostavio nedorečenom.
Sve u svemu, nije mi žao što sam pročitala Senke, ali svakako neću trčati u knjižaru da kupim nove Nortove naslove kada se pojave. 


Нема коментара:

Постави коментар