недеља, 4. март 2018.

Bejla - Drina Steinberg

Moj otac je bog,
Moj stric je vuk,
Moja majka je mrtva
Ja sam Bejla
i ovo je moja priča
Vešto slikajući portret glavne junakinje, autorka Drina Steinberg uspešno hvata suštinu ženskog bića, objedinjujući u Bejli neustrašivu ratnicu i krhku ženu koju emocije uzdižu jednako lako kao što je lome. 
Ovoga puta, Drina nas vodi dalje od Arkone i Java, u prvobitnu zemlju nastalu unutar granica Leninih stubova. U naručje same Majke Prirode. Suočava nas sa proročanstvom koje posle 17 godina spokoja ponovo unosi nemir među slovenske bogove, terajući ih da se vrte u krug, nespremni za susret sa zlom koje hiljadu godina čeka da se otvore vrata kolovrata.
Sinoć sam završila čitanje Bejle, i evo još uvek ne znam odakle da počnem sa pisanjem, a gde da završim. Ne znam šta smem da vam napišem, a da ne budem najgori spoiler, da me psujete narednih godinu dana. :D
U principu, knjiga je FENOMENTASTIČNA!!! Znate me, nisam fan ljubavisanja, patetike i erotike u romanima, ali... Drina je u Bejli uklopila moj omiljeni žanr fantastiku, sa romantikom i erotikom. Jeste, uradila je isto i u trilogiji Purpur Arkone, ali je u Bejli, barem po meni sve to urađeno bolje, zrelije i sa više mere. Jednostavno, žena je RAZBILA sa Bejlom!!!
Bejla u osnovi jeste ljubavna priča. Sve se dešava 17 godina nakon smrti Purpur. Pogrešno shvaćeno proročanstvo, pogrešno izabrani prijatelji i neprijatelji, odvešće Bejlu pravo u naručje čoveka koji je mrzi "po partijskoj osnovi" Berkuta Žada Lesnika, brata Luke Lesnika kog je Bejla ubila na Ničijoj zemlji kod Bezdana u trilogiji Purpur Arkone. Usponi, padovi, ljubavi, mržnje, svađe, pomirenja, magija, mistika, proročanstva tumačena na ovaj i onaj način, vodiće vas ka vrtoglavoj i po malo neočekivanoj završnici sa sve epskom bitkom i krvi do kolena.
Sa trilogijom Purpur Arkone, Drina je prebolela dečije bolesti, pisca početnika, da tako kažemo, pa je tako Bejla i stilski i po karakterizaciji likova dosta bolja. Drinin stil je toliko lagan i pitak, neopterećujuć, da prosto ne primećujete da ste pročitali 50-ak strana u kratkom vremenskom periodu. Likovi su fenomenalano odrađeni. Čak i oni sporedni likovi imaju svojih vrlina i mana zbog kojih ćete ih podjednako voleti ili mrzeti kao i glavne likove. 
Bejla i Žad, mada ja više volim da ga zovem Berkut :D, su odlični!!! 
Bejla je u isto vreme i razmaženo derle, koje misli da je ceo svet njen, čekaj, pa i jeste :), neustrašiva ratnica koja se ne bi povukla ni za pedalj, pa da su sve vojske Nava ispred nje i njenog cilja, i krhka žena koja zna da voli, ali povređuje istim intenzitetom. Ona je jaka, ona je slaba, ona plače, ona se bori, ona je žena koja će vas na momente dovoditi do ludila, ali ćete je ostatak vremena voleti najluđe, najnežnije, najdivljije.
Berkut Žad Lesnik, čovek povezan sa orlom, general Bele garde Orlovije, neko ko će Bejli ulepšati i zagorčati život. On je bre pravi muškarac!!! Jak, hladan kao led, stabilan, a u isto vreme nežan, brižan i osećajan. A samo od Bejle zavisi koju njegovu stranu će probuditi. Hm?!?! Gde ima da se kupi jedan takav? :D
Drina, hvala ti na svemu!!! Na ovoj divnoj knjizi, na predivnoj posveti, na rečima zahvalnosti!!! Hvala ti što postojiš i što nam svojim pisanjem ulepšavaš živote!!! <3 <3 <3
Vuk, orao i ja
Ni manje vojske
Ni većeg pobednika!

Нема коментара:

Постави коментар