уторак, 26. фебруар 2019.

Vinča - Znamenje bogova - Ivan Drajzl

Na zapadu, preteće senke promiču kroz noć i donose smrt. Na itoku, nepojmljiva sila, nošena stepskim vihorom na leđima zveri, sprema se da se obruši na miroljubivi svet stare Evrope.
Dok su egipatske piramide bile tek san daleke budućnosti, i dok su zapadnom Evropom lutala plemena sa kamenim sekirama, odevena u štavljene kože, na Balkanu je cvetala civilizacija hiljadama godina naprednija od svog vremena, moćni narod koji je prvi u istoriji čovečanstva topio metal i čiji su trgovci vladali svekolikim znanjima i nepojmljivom mudrošću.
Mene ovi naši, domaći autori, baš umeju prijatno da iznenade. I sa romanom Vinča - Znamenje bogova, mi se dešava ona stara situacija - očekujem malo, a dobijem MNOGOOOOO. 
Ovo je roman koji se može čitati kao bajka, fantastika, izmišljotina, ali i kao jako zanimljiva avantura sa primesama fantastike i istorijskom podlogom. Jer priča koju nam Ivan Drajzl u svom romanu donosi, seže u dalekuuuuuu prošlost, o kojoj, uprkos,naprednosti današnjeg društva, malo znamo. Vinčanska kultura, nedovoljno istražena, ovde je poslužila kao inspiracija za jednu fenomentastičnu avanturu.
Pleme Jendeja gotovo je uništeno, jedan deo pobijen, a drugi odveden. Po tragovima, odveli su ih vukovi koji hodaju na dve noge?!?!? Dva lovca/ratnika, dva dečaka koji tek treba da postanu ratnici, seoski šaman i njegov učenik, jedino su što je od plemena preostalo. Ratnici i dečaci će se podeliti. Dvojica će krenuti po pomoć, kod moćnog naroda Hata, dok će druga dvojica pokušati da otkriju ko je i gde odveo pripadnike njihovog plemena.
Ne znam da li sam više uživala u avanturama i putešestvijama Šatara i Indarcua koji su krenuli kod Hata, od Španije do Đerdapske klisure, ili špijuniranjima i istragama koje su sproveli Hivak i Hori Unči. Ali da ne bude da ja preterano pametujem, evo šta je knjizi rekla moja drugarica (želela je da ostane anonimna, ali prepoznaće se ona sama), inače diplomirana istoričarka ;)
"Vinča - Znamenje bogova knjiga koja me je svojim naslovom zaintrigirala, a radnjom potpuno odvela u neka davna vremena. Pročitala sam je u jednom dahu, pritom bez imalo želje da joj sudim kao istoričar. Jer ko može da porekne ili potvrdi da nekada davno na prostoru Evrope nisu živeli ljudi sa istim vrlinama i manama, strahovima, verom i nadanjima kakve su imali junaci ovog romana. Ljudi kojima je odanost zajednici, bogovima i precima značila više od svega, a data reč bila jača od svega. Ono što na kraju mogu da potvrdim je da mi nije dosta ove priče. I da jedva čekam da čitam i saznam još."
Roman Vinča - Znamenje bogova izašao je 2015 godine u izdanju PortaLibrisa. Dve godine kasnije, 2017. godine, izašao je i nastavak Vinča - Tajna Kurgana, koj ijedva čekam da pročitam. U međuvremenu, vi uživajte u prvom delu, a ja ću uživati u Drajzlovim stand-up nastupima, jer koliko god da dobro piše, Ivan je podjednako dobar komičar ;)



Нема коментара:

Постави коментар