среда, 25. новембар 2020.

Gospodinova kuća - Danijel Jovanović

Šta biste uradili kada biste se iznenada našli u beskrajnoj kući bez prozora?
Da li biste se prepustili njenim neobičnim stanovnicima ili pak učinili sve da odatle izađete?
Dečak Nil se, u potrazi za ključem, susreće sa nesvakidašnjim bićima unos njih uči o ratovima i igrama, takmičenjima i pobedama, napuštanja i usvajanju ma, izdajama i uspomenama.
I o izbledelima.
Jeste li spremni? Jeste li zaista spremni da odraste? I po koju cenu?

Uf... Ostah bez teksta i bez daha! Znala sam ja da Danijel divno piše, ali na ovo nisam bila spremna. Gospodinova kuću sam počela da čitam patuljcima, što je predstavljalo svojevrsnu avanturu. Hiljadu zašto, hiljadu zato im nisu ravni. Pitanje i 16 podpitanja nakon svake druge rečenice. BUM! Pukne mi film, spakujem ih na spavanje i ukradem knjigu. 

Onako, najiskrenije, uživala sam u svakom napisanom slovcetu. Danijel je od Gospodinove kuće napravio jedan fenomentastični svet u kom životinje pričaju i daju važne životne savete. Sa dečacima Nilom i Nikom sam upoznala sve čudne stanovnike ove kuće bez prozora, išla u avanture i potrage, plašila se, smejala i bila na ivici suza.
Gospodinova kuća je prava bajka o odrastanju. Kao takva patuljcima donosi uživanje i avanturu, a nama matorma materijal da sa klincima najlakše prebrodimo taj težak period odrastanja i prelaska u svet velikih. 
Na kraju sam se zaista zapitala da li sam spremna da odrastem. Da, jesam porasla, ali sam u dubini duše jedno veliko dete i to ne nameravam da promenim. Ukoliko ste sačuvali delić Nila u sebi, ova knjiga je prava stvar za vas. Ako ste se ipak odlučili da budete odrasli i odgovorni, ova knjiga će biti prava stvar za vaše ili neke bliske patuljke.
Izdavač ove fenomentastičnosti je Otvorena knjiga. Priča se po čaršiji da je trenutno na sniženju. 😉

Нема коментара:

Постави коментар