уторак, 5. новембар 2019.

Afanasi, Večni san - Tatjana Popov


Bilo ih je troje. Krvlju svezani, sudbinom krunisani.
Bat njihovih koraka isprva se nije mogao čuti, a onda...
Po izlokanim drumovima, planinskim šumama i na bojnom polju, počeli su da ostavljaju sasvim drugačije tragove. One što traju, one što se i dan-danas vide.
Jednom od njih pogled beše uprt u srebrni dukat na tamnom nebu.
Drugi je bio tih kao noćni leptir koji leti po pustom groblju, tražeći spomenik bez imena.
A ona, koja beše voda između njih, voda što gasi vatre, bila je zmajevima. U njenim venama tekla je krv drevnih zmajeva.
Afanasi, Večni san je prvenče mlade autorke Tatjane Popov, a u isto vreme i roman koji sam sa nestrpljenjem iščekivala. Naime, preporuku za njega sam dobila od dvoje ljudi kojima bezrezervno verujem kada je književnost u pitanju. Danima su mi punili uši o Tanji, njenom pisanju i romanu koji bi uskoro trebalo da izađe. A onda sam Tanju upoznala na prošlogodišnjem Sajmu knjiga u Beogradu i odlučila "knjiga će mi se svideti!" Čekali smo, čekali i konačno dočekali. 
Sajam knjiga 2019. godine, najveće iznenađenje Afanasi na štandu izdavača Otvorena knjiga. Ne zna se ko je više bio iznenađen, mi čekaoci/čitaoci ili sama autorka. Knjiga u mojim rukama završava brzinom svetlosti, zahvaljujući Petru i njegovoj izdavačkoj kući. 
Po prvi put počinjem čitanje knjige ne znajući ništa o njoj, osim da je dobra i da će mi se svideti. Jer niti sam htela da se informišem, niti da slušam druge o radnji, likovima, priči....
Krećem, i već na samom početku me oduševi Tanjin stil i lakoća kojom je, kao se čini, pisala. Tako kako glatko priča teče, isto i čitanje klizi. 
Priča je i više nego zanimljiva. Neki će možda reći ispričana više puta, ali će se teško prevariti. Jeste, tu su zmajeviti vitezovi, bogovi, mitska bića Staroslovenske mitologije, kao i nepresušna tema Kosovskog boja. Međutim, Tanja je sve to lepo upakovala, dala celoj priči lični pečat, uvela neke novine, a junake "modelirala" na jedna čudan i zanimljiv način. Možda će vam Afanasi po stilu zaličiti na bajku, i bićete u pravu. Ovaj roman je bajka za velike koji će zauvek ostati mali, nešto kao dark fairytale 😉
Vukašin, Strahinja i Ognjena, dva brat i sestra, a svako u sebi nosi različite demone. Svakog od njih kači proročanstvo. Ajde što čitaocu nije jasno o čemu se tu i radi, nego su i bogovi zbunjeni. Neko se igra sudbinama ove dece, a samim tim i sudbinom Srbije, vere, nevere i opstankom sveta sa one strane. Ono što roman Afanasi razlikuje od romana sa sličnom tematikom su odabrani heroji iz proročanstva koje zabole levi palac na desnoj nozi za isto. Rešila deca da rade kako im se ćefne, bez obzira na posledice. 
Pošto je ovo samo prvi deo serijala, mnoga pitanja ostaju otvorena. Tanja nam dozirano servira pozadinske priče glavnih i sporednih junaka. Tu je i ono nejasno proročanstvo. Sva ta misterija i jako zanimljiv kraj nateraće vas da vrištite "Još, još, još...!!!" A prvi deo pročitate još par puta pre nego što nas autorka obraduje nastavakom.
Ja ovo moram da kažem, kako god vam zvučalo, ali Tanja stvarno nije u vinkli. Ovakvu fenomentastičnost skoro nisam pročitala. Ono što ovaj roman razlikuje od drugih slične tematike, jeste to što je autorka modifikovala neka od mitskih bića Staroslovenske mitologije i prilagodila ih svojoj priči. Između korica Afanasija ćete sresti drugačije vampire, vukodlake, bogove, drekavce... I sve ćete ih voleti li ili mrzeti u zavisnosti kolika tama vlada u vama.
A za kraj RAŠKO 💜💜💜💜💜💜
PROBUDITE MRAK U SEBI, AKO SMETE. ZAUZDAJTE GA, AKO MOŽETE...


Нема коментара:

Постави коментар