четвртак, 26. октобар 2017.

Trubadurova svita - Mač, mačka i magija - Dimitrije Stevanović

Upozoreni ste!!! Ja nisam poslušala i ni najmanje se nisam pokajala :D

Šta reći o Trubadurovoj sviti, genijalno maštovitog Dimitrija Stevanovića, a ne otkriti vam previše i time pokvariti uživanje u čitanju?!?!... Ajd da probamo ovako:
Trubadur, lutalica, Dart, poluvilenjak, dobija zadatak od patuljačkog kralja da otkrije tajnu jednog za Nerd svet veoma bitnog i tajanstvenog metala. Kako to obično u fantastikama biva, mladi Dart oko sebe okuplja neobičnu družinu. Na putovanju tamo i nazad, Trubadurova svita će osloboditi drevno zlo, upadati u razne zgode i nezgode, dobro de, više nezgode, i vratiti se u početnu tačku svog putovanja taman na vreme da grad spasi drevnog zla koje su sami oslobodili. 
Nerd svet je jedan prosto čaroban i divan, fenomenalno osmišljen fantazijski svet u kome vladaju zakoni fizike koji se po nekad kose sa zdravom logikom. Ali zato i postoji fantastika, naročito komična fantastika.
Likovi su cakani, simpatični i komični. Na momente podsećaju na neke likove iz ozbiljnih dela epske fantastike, ali to tako i teba. Ipak je Trubadurova svita komična fantastika, može se slobodno reći satira, koja je izvrnula sve što se izvrnuti da. Tako npr. imamo Darta koji surfuje na strelicama, vazduplohovi :D , ili tamnu vilenjajku Šejd Grej koja sevanjem dekoltea rešava životne probleme, Kajdžita Toma, humanoida sa glavom i repom mačke, sa sve čizmicama. Tu su i pumpouste kurtizane, goblini, bauci, krakeni, zvončice, gremlinovi, pilići pešaci, SUP - straža u plavom, zmaj samac, Gilda Gavranova, Jovan Snežin.... i mnogi drugi manje ili više bitni likovi, rase i klase koji će vas dovesti do suza.
Dimitrije je sve ove likove, njihove živote, avanture u kojima se snalaze kako znaju i umeju, vešto upakovao u jedan simpatičan i veoma komičan roman. Po mom, skromnom, mišljenju treba imati hrabrosti, a nadasve mašte, mašte i još mašte, pa ovako dobro ukomponovati fantastiku, sa dnevno političkim temama. Pritom, čitajući Trubadurovu svitu, konačno sam našla idealnu definiciju za moje klince i njihove nestašluke. I njih, kao i Dimitrijeve junake, očigledno pokreću besni đuđubeji i kondrci, pa mi po kući prave silne nestašluke. Kako je krenulo ova dva izraze ću veoma često koristiti :D
Ovaj divni romančić, meni i emotivno jako znači, jer se i moja malenkost pominje u Zahvalnici autora. :D 
Da ti vratim istom merom, Dimitrije hvala ti što imaš divnu i bujnu maštu i što svoje "ludosti" deliš sa nama, čitaocima, koji željno iščekujemo nastavke avantura, kako junaka Trubadurove svite, tako i ekipe iz romana Ime vatre! :D
Trubadurova svita izašla je pred sam Sajam knjiga u Beogradu, u izdanju izdavačke kuće Strahor. Posetite njihovu zvaničnu web stranicu ili im mahnite ako idete na Sajam, i u moje ime naravno. Jer, MI ČOPOR!

Нема коментара:

Постави коментар