среда, 15. новембар 2017.

Libreto gospođe Korvusamenti - Nataša Atanasković

Hladne transilvanijske noći, tajanstveni zamak na obroncima Karpata, neočekivani posetioci obučeni u crnoi zagonetne priče koje oni nose sa sobom samo su pokretač radnje ovog romana, koji se, po svemu sudeći, nalazi na tragu romantičarskih gotskih ostvarenja. Preplitanje stvarnosti i fikcije, nauke i mitologije, muškog i ženskog principa, učiniće da se glavni akteri ove misteriozne tvorevine zagledaju u unutrašnjost svojih duša i suoče sa mračnim prizorima koji u njima obitavaju. Ljubavne igre koje se protežu kroz više epoha, od mitskih vremena pa do danjašnjih dana, borba za voljena bića svim mogućim (ja bih dodala i ne mogućim) sredstvima, doprinose utisku dramatičnosti i ubrzavaju dah. Pažljivo komponovano delo uzbudljive i složene naracije, koje ne dopušta čitaocu da odvoji oka od književnog sveta u njemu, četvrto je po redu ostvarenje afirmisane autorke Nataše Atanasković i nastoji da začara um svima onima koji ga pročitaju.
Knjigu Libreto gospođe Korvusamenti primetila sam u najavama izdavačke kuće Otvorena knjiga na Facebook-u. Zaintrigirala me je na prvu loptu. Maltene čim se pojavila u prodaji, poručila, dobila i progutala :)
Iskreno, očekivala sam gomilu vampira i vukodlaka i sličnih im "spodoba", ko ne bi kada je u pitanju Transilvanija, međutim dobila sam načisto autentičan atmosferski horor, protkam gotikom i romantikom. 
Glavni junak je grof Štefan, koji se nakom političkih promena vraća u rodnu Transilvaniju u preadedovski zamak. Jedne večeri mu na ugovorenu večeru dolazi pozorišni pisac Dumitru, ali dovodi i gošću Moranu Negrin. Sasvim slučajno, ili ne... ona je supruga grofovog prijatelja iz detinjstva Janka. Jada se grofu kako je Janko usled proučavanja hibernacije sisara i eksperimentisanja na samom sebi postao "ubilačko čudovište". Ta ispovest i roman u nastanku Libreto gospođe Korvusamneti, koji mu ostavlja da čita, sa obećanjem da će mu slati nastavke, odvešće Štefana fizički i za Beograd, a psihički na ivicu ludila, gde ni sam neće znati šta je stvarno, a šta mašta, ili kome sme, a kome ne da veruje.

Stil pisanja mi je u početku bio jako čudan i trebalo mi je malo vremena da se priviknem, ali nakon par strana sve je krenulo glatko i tako išlo do kraja, Bilo je delova, filozofskih, moralnih, naučnih.... gde sam na momente stajala da porazmislim, preispitam se, konsultujem sa vanzemaljcima :) i nastavljala dalje. Svako ime, svako poređenje, svaki mitski, religijski ili naučni pojam nose duboku simboliku u sebi i trebalo ih je pohvatati i složiti, pa je stoga čitanje trajalo malo duže. 
Radnja roman koji Morana piše Libreto gospođe Korvusamenti se vrti oko izgubljenog libreta koje piše Alisa Korvusamenti, uzaludne i proganjajuće ljubavi ledi Karlon Lamb prema Lordu Bajronu, slepog miša koji se gnezdi u Alisinoj kosi i navodnog skidanja kletve. Faktički, ovo je knjiga u knjizi. I ovde ostaje nejasno, šta je san, a šta java i da li je sve što se dešava samo plod Alisine mašte. Da!!! Ovde imamo vampira, tako da nije roman baš u potpunosti bez njih :)
Jedna rečenica na kraju Libreta koji piše Alisa, a pred kraj same knjige Libreto gospođe Korvusamenti, ostavio me je sasvim bez daha i zamišljenu satima nakon što sam knjigu odložila kao pročitanu.
Roman Libreto gospođe Korvusamenti svakako vredi pročitati, što vam ja naiskrenije preporučujem. Idealan je za ove kišne tmurne dane, a pogotovu večeri :)

Нема коментара:

Постави коментар