среда, 6. децембар 2017.

Severna kapija - Duhovi prošlosti - Danijel Jovanović

Trinaestogodišnja Suzana detinjstvo provodi na selu. Njen život se menja kada dobije stipendiju jedne od najelitnijih škola u Evropi.Biće to put u mračnu avanturu kakvu nije mogla ni da nasluti. Vrlo brzo po dolasku, devojčica biva uvučena u tajne koje su zidine te škole čuvale vekovima. Misteriozne pojave progone nju i njene prijatelje i oni sve dublje ulaze u lavirint opasnosti i strave. Deca će saznati da su bića poput drekavca, more, lesnika i veštice stvarna i da ih je gotovo nemoguće zaustaviti. Suzana, uz sve to, ulazi i u neku vrstu lične borbe koja će je zauvek promeniti.
Sada moram da budem totalno i brutalno iskrena jer Danijel to zaslužuje. Kada sam čula za Severnu kapiju - Duhovi prošlosti, olako sam je odbacila kao neku dečiju "glupost" i plagijat Hari Potera (igrom slučaja devojčica odlazi u prestižnu školu gde joj se dešavaju čudne stvari . ma šta mi napriča). Međutim, dolazi taj famozni Niški Sajam knjiga i grafike na kom upoznajem Danijela Jovanovića i dobijam priliku da mu na promociji postavim pitanje o povezanosti njegovog serijala sa sagom o dečaku čarobnjaku. Odgovor koji sam dobila, Danijelova dobrota, energija kojom zrači, pozitivnost koja ruši avione su me "naterali" da otrčim na štand izdavača Otvorena knjiga i kupim oba dela serijala Severna Kapija - Duhovi prošlosti i Glasovi u tami.
Zbog "obaveza" oko Sajma i mojih kućnih patuljaka, nisam mogla odmah da počnem sa čitanjem. Međutim, kada su se kockice sklopile i našlo više od 3 minuta vremena, avantura je mogla da počne. Jednom kada sam krenula sa čitanjem, bilo mi je jako teško da knjigu ispustim iz ruku. 
Jeste, devojčica odlazi u prestižnu školu, ali ne zato što je "odabrana", "predodređena", "zato što mora da ispuni proročanstvo", već prosto i jednostavno dobila je stipendiju! U školi joj se zaista događaju čudne stvari, ali ne zbog magije, poseduje Suzana neku svoju magiju, već igrom slučaja i voljom duhova :D
Na putu ka školi će upoznati Iliju, malog, tihog i stidljivog dečaka, koji će joj tokom školske godine postati najbolji drug. U školi, kao u i svakoj normalnoj školi, steći će prijatelje, ali isto tako i neprijatelje. Uporedo sa učenjem i školskim obavezama, Suzana, Ilija, Lila i Semil, upoznaće 4 duha koja imaju zadatak za njih. Na tom zadatku otkriće Severnu kapiju, staru kapiju škole, a prolaskom kroz nju, divni, ali prokleti svet koji naseljavaju razna bića iz Staroslovenske mitologije. Pored sve te ludnice u kojoj će se naći, Suzana će morati da se suoči i sa velikom porodičnom tajnom koju će slučajno otkriti, a koja će joj život okrenuti naglavačke.
Severna kapija - duhovi prošlosti je nežna priča o duhovima i divna bajka sa bićima iz Staroslovenske mitologije. Pored toga, ona je priča o odrastanju, sazrevanju i prijateljstvima koja nastaju i opstaju u najluđim okolnostima; priča o tome kako najljući neprijatelji postaju najbolji prijatelji; priča o praštanju i bezuslovnoj ljubavi... Jednostavno, Severna kapija - Duhovi prošlosti je priča, knjiga, roman, serijal, koji treba da se pročita bez obzira na godine. Zabavnik je nekada imao moto "Za sve od 7 do 77", Severna kapija komotno može da preuzme taj moto! Danijel Jovanović može da bude ponosan jer je stvorio jedan svet u kome će podjednako uživati deca i roditelji, unici i bake i deke, veštice kao ja, i svi ostali Petar Panovi. Svi oni će se pronaći na stranicama ove knjige, ja garantujem! :D
Ono što mi se posebno svidelo jeste to što je primetno koliko je truda i vremena autor uložio u istraživanje Staroslovenske mitologije. Sva mitološka bića koja se pojavljuju u knjizi su jasno objašnjena, a za neka su čak data i "upustva za uništenje".
Danijele, izvini zbog predrasuda koje sam imala po pitanju knjige. Ako ovako nastaviš, nadmašićeš cuveni serijal sa kojim te porede! :D

Нема коментара:

Постави коментар