четвртак, 13. април 2017.

Ime vatre - Dimitrije Stevanovic

Kao što čovek 
ima pismo i glavu
tako i plamen
ima svoje jezike:

Ako predugačko
držiš ruku nad njim,
izgorećeš...

Ako, pak, prekratko
nećeš čuti njegovu priču.

Ako ovu knjigu 
čitaš od početka do kraja,
izgorećeš...

Ako je čitaš
od kraja ka početku, 
zapalićeš se.
Kada sam započela čitanje ove divne knjige, nisam ni slutila u kakvu se avanturu upuštam. Očekivala sam klasičnu epsku fantastiku, u stilu družina koja ima misiju, ili možda opet uplitanje staroslovenske mitologije... Međutim, sa svakom novom pročitanom stranicom moje predrasude su razbijane. Dobila sam ne jednu, nego dve družine sa misijom, ali ne onakvom na kakvu smo navikli, dobila sam junake, vampire, veštice i to kakve!!!, domaće i one ne toliko domaće životinje, koje su slične, ali i različite onima na koje svaki dan nailazimo.
Upoznajte mog omiljenog četvoruhog mačka - Gospodin Micko Mačak
Dimitrijeva vrcava mašta me je vešto vodila kroz svet za koji nisam sigurna da li je skroz nestvaran ili ima nekih dodirnih tačaka sam svetom u kom živimo. 
Na samom početku upoznajemo Dantea i Vatru, jednu, a u isto vreme i dve osobe, i Micka. Svaki dalji događaj, svaki novi lik koji je upleten u priču ima i te kako smisla i važnosti. 
Meni kao velikom ljubitelju vampira i veštica, najupečatljiviji delovi su bili sa vampirom Trajanom i njegovom naslednicom, Babom vešticom, koja čuva stado letećih kozica. Ti delovi su mi bili neverovatno bajkoviti, a i podsetili me koliko je Dimitrije duhovit :D
Tu su još i Družina Bez Kostiju, Družina Medveda, Plameni Vitezovi, Druni i jednostavno ne umem da kažem šta je na mene ostavilo jači o bolji utisak.

Kapiram, da je u kreiranju bitaka, Plamenih Vitezova i samog Gospodara Jula, Dimitriju u mnogome pomoglo poznavanje LARP-a i Cosplay-a, jer njegove bitke i opisi oružja i oklopa su jednostavno nestvarni!
Po mom skromnom mišljenju, domaća fantazi scena je sa Dimitrijem i njegovim prvim romanom Ime vatre, dobila predstavnika Dark Fantasy žanra koji može da stane rame uz rame sa svetskim facama. 

Нема коментара:

Постави коментар