понедељак, 19. јун 2017.

Praznik zveri 2 - Grehovi alijanse - Zoran Petrović

Mindblowing! Mindblowing! Mindblowing!
Nema "SPOILER ALERTA", pošto ga neće biti :)
Za početak: Leto 1332. Druga godina od kako je nadbiskup Aldvin napao zamak Elc. Opsada i dalje traje, zalihe su pri kraju, a branioci i vođe troporodične alijanse – Zlatnog zmaja, Srebrnog lava i Bivoljih rogova nalaze se na životnoj prekretnici. Odluke koje donesu oblikovaće sudbine njihovih potomaka u narednim vekovima. Te odluke uticaće na budućnost čovečanstva.
Godina je 1996. Nakon internet pretrage, Filip Kenih nailazi na slike srednjevekovnog zamka Elc i vlasnicu Angeliku Ruben, imena istogo kao i devojka koju je poznavao pre šest i po vekova, pre nego što je, kako tvrdi, postao vampir. Njihov susret dovodi do neverovatnih obrta. To bi bilo to, što se radnje 
tiče, ne želim da vam kvarim uživanje.                                                                                                                                          
Knjigu sam naručila istog dana kada se pojavila na portalima PortaLibrisa i NETknjižare. Zahvaljući Jovani Ristić i, mojoj imenjakinji, Snežani knjiga je već sutradan bila u mojim rukama. ŽENSKE, HVALA VAM DO NEBA I NAZAD! :)
Ne umem da vam opišem sreću, radost, ushićenje, tremu... koje sam osećala kada sam je uzela u ruke. Plašila sam se da krenem sa čitanjem. Fenomenalan prvi deo, "Žeteoci" me je ostavio bez teksta, pa sam malo strepela šta me čeka u ovom nastavku, jer sam otprilike znala da se razlikuje od svog prethodnika i da je epskiji u odnosu na njega.
Elem, da se vratim na ono bitno. U Grehovima alijanse su me dočekali neki stari znanci, koji su mi nedostajali kao rod rođeni svih ovih meseci koje dele ova dva dela multužanrovske sage Praznik zveri. Tu je, kao jedan od glavnih protagonista Ilke ❤❤❤, Zorane, hvala što si mi omogućio da se ponovo družim sa ovim predivnim Mrtvozbornikom. Pored njega, tu su elitni Arhanđeli, komandir Mileusnić, Zmajkovićka, Dunja, Željko i mnogi drugi likovi koji su mi prirasli srcu. Naravno, ništa ne bi bilo zanimljivo bez "negativaca", pa su tako tu i likovi koji su mi ostali u lošem sećanju.
Pored njih, Zoran uvodi mnoge nove likove, neke drage, a neke manje koji ovu priču čine kompletnom. Tako, npr. upoznajemo vladare Elca, članove troporodične Alijanse Konrada i Filipa Konrada Keniha, Vilhelma i Angeliku Ruben, Elina i Antona Saure, vešticu Darvulu i njenu ćerku Noru.... Svi oni čine da ova priča bude uobličena u nešto nestvarno dobro i fantastično.
Pored novih likova, upoznala sam se i sa novim fantastičnim bićima koja su čist plod Zoranove nezaustavljive mašte, kao što su Dušebrižnici, Mrznuše, Roviri, Besnulja, Magluji, Belunke i mnogi drugi. I ovoga puta, kao i u Žeteocima, svako biće, svaki magijski napev, bajalica, poslovica, nosi lični pečat autora. U Grehovima alijanse se šetamo od predivnih predela Elca i okolnih gradova, do Rusije, nama susedne Hrvatske, da bi se na kraju skrasili u Srbiji.
Veći deo romana, sastoji se od sećanja i priča protagonista knjige. Sva ona vode ka kraju koji se odigrava u Srbiji, a koji će vam obuzeti sva čula, od kog ćete ostati zabezknuti, rastuženi, srećni, zgroženi... Ili ako vam je lakše, kraj će vam oduvati mozak i ostaviti vas u još većoj neverici nego prvi deo!!!
Kada su me ljudi, koji su znali koju knjigu čitam, pitali "Kakva je knjiga?", moj odgovor je bio: "Epskija, romantičnija, fantastičnija, hororističnija i osećajnija od prve". I odve, kao u Žeteocima, imamo mešavinu žanrova, ali je mnogo više epskih i horor elemenata, ali i romatičnih. U Grehovima alijanse, srećemo mnogo više magičnih i natrpirodnih bića, ima više bajalica, napeva, poslovica i bitaka, kao i romantičnih zapetljancija :) Takođe, dobijamo odgovore na mnoga pitanja iz prvog dela, mnogi "repovi" su ovde obajšnjeni, a rupe popunjene.
Ups, umalo da smetnem sa uma - u Grehovima alijanse se objašnjava zašto se prvi deo zove Žeteoci. Ko prvi nađe referencu od mene dobija kesicu bombona :)
Iako su Grehovi alijanse, zasebna priča, neophodno je da se prvo pročitaju Žeteoci, što zbog likova i događaja koji se pominju u obe knjige, što zbog boljeg shvatanja same priče i poente cele sage Praznik zveri.
Sve u svemu, trk u fotelju,  knjigu u šake, kafu pored fotelje i uronite u ovaj divan svet Zoranove mašte!!!

A za kraj - Hvala na zahvalnici!!! Kao da je bilo malo što su me radnja, likovi, predeli i magije romana ostavili bez daha, morala sam i da "padnem sa stolice". Ne znam kako da vam opišem osećaj koji se u meni probudio kada sam u Zahvalnici autora pročitala svoje ime pored imena mojih divnih "kolega" blogera. Velika je čast na ovaj način ući u knjigu i stati rame uz rame sa mnogo iskusnijim blogerima od mene. Nadam se da sam se ovim mojim pisanijima Zoranu barem mrvicu odužila!!! :) :) :)

Нема коментара:

Постави коментар